Voltride Magazín

Recenze: Je Vsett 10+ koloběžka pro každého?

Jak si vede jedna z nejoblíbenějších elektrických koloběžek ve srovnání s konkurencí?

 

I v dnešní době, kdy se výrobci elektrických koloběžek často uchylují k modelům ideálním pouze pro jeden typ jízdy, lze stále najít univerzální koloběžky téměř pro každého.

Takové, které v sobě snoubí pořádný výkon, designové zpracování, bezpečnostní prvky a mimořádně pohodlnou jízdu na asfaltu i polních cestách. Mezi ně patří koloběžka Vsett 10+.

 

Rychlostí se nenechá zahanbit

Důvodem, proč je tato koloběžka tak oblíbeným modelem u širokého okruhu lidí, je nejen její pohodlný podvozek a design, ale také plynulé a bezpečné rozjezdy.

Možná se ptáte, jak je to při špičkovém výkonu 3667 wattů, který jsme naměřili při našem nezávislém testovaní, vůbec možné? Tajemství Vsett 10+ spočívá v možnosti přizpůsobit startovací sílu, dávkování výkonu i účinnost elektronické brzdy.

Milovníky ostrých rozjezdů bude naopak zajímat, jak rychle dokáže koloběžka zrychlit z 0 na 50 km/h. Jakmile se na semaforu rozsvítí zelená, koloběžka podle našich měření dosáhne rychlosti 50 km/h za pouhých 6,17 sekundy.

 

 

Jezdce, kteří hledají rychlost a jízdní dynamiku, potěší i chování koloběžky po rozjezdu. Požitek z rychlé jízdy bude pokračovat i nadále, a to až do maximální rychlosti 67,41 km/h.

Tato hodnota naměřená v našich testech se poměrně výrazně liší od papírově deklarované rychlosti 80 kilometrů v hodině, ale ani při skutečně naměřené rychlosti nebude jízda žádnou klidnou procházkou.

 

Nechcete si o této elektrické koloběžce jen číst, ale raději byste viděli nějaké záběry z reálného provozu? Pak klikněte na následující videorecenzi:

 

Pět stupňů výkonu

Jednou věcí je maximální rychlost, druhou pak skutečná síla koloběžky, díky níž bude jízda do kopce, v zatáčkách a v náročnějším terénu opravdovým zážitkem. Jak v tomto aspektu uspěla Vsett 10+? Jedním slovem, skvěle.

Během jízdy si můžete vybrat ze tří výkonnostních režimů, které po celou dobu poskytují stabilní výkon. Model 10+ však skrývá ještě jedno eso v rukávu. Tím je pátý výkonnostní stupeň, který je aktivní po stisknutí tlačítka sportovního režimu. Přestože si nejvyšší výkon budete moci užívat pouze pět minut, zaručujeme vám, že se během této doby rozhodně nudit nebudete.

Podle našich nezávislých testů totiž oba motory dosahují nejvyššího výkonu při rychlosti přes 42 km/h. To znamená, že i těžší jezdci hravě zvládnou svižná stoupání se sklonem až 25 stupňů! Žádný z konkurentů, dokonce ani papírově výkonnější Dualtron Victor, se tomuto nevyrovná.

 

 

I na delší trasy v terénu

Výkon Vsett 10+ je třeba zkrotit, jakmile se ocitnete před překážkou nebo když se náhle změní situace na silnici. O brzdění se starají dvě hydraulické brzdy ZOOM. Ty jsou standardní součástí většiny podobných koloběžek a v případě modelu VSETT 10+ fungují dobře. Když to převedeme na čísla, z rychlosti 50 km/h zabrzdíte do zastavení za přibližně 2 a půl sekundy. Brzdná dráha koloběžky je něco málo přes 17 metrů.

 

 

A co kapacita baterií? Na výběr máte ze tří šedesáti voltových baterií, ale vzhledem k výsledkům jejich testů bychom rozhodně doporučili tu největší s kapacitou 28 ampérhodin. V našem testu jsme dosáhli maximální dojezd přes 90 kilometrů.

V městském cyklu si jízdu užijete na 55 a půl kilometrech. Při minimálním dojezdu dosáhla koloběžka něco málo přes 25 kilometrů. Ačkoli tyto výsledky nepatří k absolutní špičce, Vsett přišel s kompenzací relativně kratšího dojezdu. Tou je možnost nabíjet dvěma nabíječkami zároveň nebo pomocí rychlonabíječky.

 

 

Další silnou stránkou modelu VSETT 10+ je pohodlí při jízdě. O příjemně vyladěné odpružení se stará dvojice pružinových tlumičů. Majitelé si mohou nastavit jejich tuhost podle vlastních preferencí, takže jízda je mnohem příjemnější než u tvrději nastavených koloběžek se stejným typem odpružení, jako například Dualtron Victor či Zero 10X.

Touha odbočit z hlavní silnice a zažít trochu dobrodružství na polní cestě nebude pro VSETT 10+ problémem. Mějte však na paměti, že polní cesty jsou stále maximem, které konstrukce této koloběžky zvládne.

 

Technické parametry (získané nezávislým testováním):

Parametr Hodnota
Maximální výkon 3667 W
Maximální rychlost 67,41 km/h
Maximální dojezd 90,43 km
Městský dojezd 55,51 km
Minimální dojezd 25,67 km
Zrychlení z 0-50 km/h 6,17 s
Brzdná dráha 50-0 km/h 17,43 m

 

 

Najdou se i drobné nedostatky

Z dosavadních vlastností modelu Vsett 10+ lze nabýt dojmu, že volba této koloběžky je pro většinu potenciálních majitelů jasná. Najdeme však i několik drobných negativ.

Jedním z nich je například nešťastné umístění nabíjecích portů. Jelikož se nacházejí přímo na nášlapné ploše, nelze se vyhnout jejich pošlapání. Při dlouhodobém šlapání hrozí jejich deformace nebo jiné poškození, a to i navzdory jejich krytkám.

Šetřilo se také na některých použitých materiálech, konkrétně na zadních a předních blatnících, které jsou vyrobeny z klasického plastu. Na předním blatníku se nachází přední světlomet. Jeho umístění není zrovna ideální. Poznáte to při rychlejší jízdě, kdy se blatník spolu se světlem začnou třást.

Navzdory tomuto umístění má Vsett 10+ díky intenzitě a tvaru světla výrazný náskok před ostatními modely. Svůj náskok si drží také díky přítomnosti směrových světel, která ostatní modely vůbec nenabízejí.

Vzhledem k umístění spínačů směrových světel se však často stává, že je při jízdě nechtěně zapnete, a vzhledem k absenci ukazatele to ani nepoznáte. Stále to považujeme za lepší variantu, než kdybyste je neměli vůbec. Pohyb po městě s nimi bude ještě bezpečnější.

 

 

Ergonomie na výbornou

Sklápění tyče řízení je plynulé. V porovnání s konkurencí v této kategorii je tyč řízení vyšší, což přispívá k pohodlnější jízdě pro osoby vyšší než 180 centimetrů. Na druhou stranu nižší jezdci nemají jinou možnost, než si na tento typ postoje zvyknout.

Navíc, pevně zpracovanou tyč řízení, která je s rámem spojena tříbodovým bezpečnostním systémem sklápění, jen tak lehce nerozkývete. Při skládání koloběžky si jen musíte zvyknout na dotahování šroubu, kdy je třeba trefit malý závit přímo v tyči řízení.

I tento drobný nedostatek se výrobce snaží u modelu Vsett 10+ kompenzovat další vychytávkou, a to sklopnými řídítky. Ty na modelech Zero 10X či Inokim OXO nenajdete.

Skládací řídítka jsou často náchylná k postupnému uvolňování, což byl i případ předchozí verze této koloběžky. U nejnovějšího modelu Vsett 10+ se naštěstí poučili a zvolili odolnější systém. Stále platí, že nejdůležitější je správný postoj a přenášení váhy během jízdy, čímž zajistíte menší namáhání koloběžky a delší životnost jejích součástí.

Správné držení těla a techniku jízdy najdete také v naší příručce koloběžkáře. Případné uvolnění i navzdory správnému postoji navíc snadno vyřešíme v autorizovaném servisním středisku Max Blinker.

Kromě sklápěcího systému najdete na řídítkách prstové ovládání plynu s kulatým displejem a čtečkou NFC čipu. Ten slouží k nastartování koloběžky. Podobný systém u ostatních srovnávaných modelů nenajdete a umožňuje ještě lepší ochranu před případnou krádeží. Pro majitele, kterým by však vadilo nosit čip NFC stále s sebou, nabízí koloběžka Vsett 10+ také jeho deaktivaci a startování bez čipu.

 

Plusy
  • 2 nabíjecí porty a rychlonabíjení
  • směrovky
  • silné přední světlo
  • sklopná řídítka
Mínusy
  • levnější plasty nášlapné plochy
  • blatníky
  • umístění nabíjecích portů
  • absence ukazatele směrovek

 

Jak hodnotíme Vsett 10+?

Elektrickou koloběžku VSETT 10+ doporučujeme jezdcům, kteří hledají ideální poměr mezi cenou a výkonem. Nestydíme se říci, že za léta jejího vývoje se podařilo vytvořit model pro širokou cílovou skupinu. A to nejen výkonem dvojice motorů patřících ke špičce mezi konkurenty, ale také pohodlím jízdy pro širokou škálu jezdců díky nastavitelné odezvě tlumičů.

 

 

Díky sportovnímu módu nás Vsett 10+ často lákala na jízdu do lehkého terénu, se kterým neměla žádný problém. Kladně hodnotíme také možnost nabíjení přes dva porty nebo rychlonabíjení, sklopná řídítka a pevnou řídící tyč. Velkou výhodou je přítomnost směrových světel a v porovnání s konkurencí nadprůměrně silný přední světlomet.

Nevýhodou je použití levnějších plastů na nášlapné ploše a měkkých blatníků. Nejvíce tím trpí přední světlomet, jehož potenciál snižuje jeho umístění na vratkém blatníku. Podobně nešťastné je i umístění nabíjecích portů, které každý jezdec dříve či později pošlape.

Jedná se o skutečně výjimečnou a všestrannou koloběžku se slušným výkonem a především krásným černožlutým designem. Pokud se líbí i vám, určitě navštivte e-shop maxblinker.cz, kde Vsett 10+ najdete za nejnižší cenu na trhu.

 

 

Kategorie

Do košíku jste vložili
Počet
Dohromady
There are 0 products in your cart. There are 0 products in your cart.
Dohromady (s DPH)
Pokračovat v nákupu